VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Veronika Hollerová: Velké věci se mohou dít i na zapomenutých místech

Střední a východní Morava - Od 1. února je v nejnižší digitální programové nabídce ve Zlínském i Jihomoravském kraji samostatný kanál s nepřetržitým programem úspěšné regionální televize TV Slovácko. V kraji má tak téměř stoprocentní pokrytí. Proč je regionální zpravodajství tak oblíbené? O fungování televize pověděla Deníku jedna z hlavních tváří TV Slovácko, zkušená reportérka a nově specialistka na marketing a vztahy s veřejností, Veronika Hollerová.

12.2.2013
SDÍLEJ:

Veronika Hollerová, reportérka TV SlováckoFoto: Archiv

Začátek každého roku sebou přináší změny a novinky. Nejinak tomu určitě bylo i v TV Slovácko.

Přesně tak, Po letitém úsilí se nám podařilo podepsat smlouvu s největším kabelovým operátorem v České republice, společností UPC. Výsledkem našeho ujednání je to, že od pátku 1. února je v nejnižší digitální programové nabídce ve Zlínském i Jihomoravském kraji samostatný kanál s nonstop programem TV Slovácko. Nebude však pod názvem TV Slovácko, nýbrž Regionální vysílání, protože seznam je stejný pro celou republiku. Musíte se tedy proklikat přes programy s tímto názvem, dokud na nás nenarazíte. Od 10. ledna jsme také výhradní dodavatelé zpravodajského pořadu ve vysílání nové stanice TV Pohoda. Denně od 18.00 do 18.15 (a pak v dalších 4 reprízách) se mohou diváci ve Zlínském a Jihomoravském kraji podívat, jaké nové reportáže naše štáby zaznamenaly. A jen pro pořádek doplňuji, že stále pokračuje a rozvíjí se naše spolupráce se satelitním programem RT.CZ (ASTRA 3B, 23,5°E, frekvence 12.1680 GHz), který se věnuje výhradně regionálnímu zpravodajství.

Chystají se nějaké posily do týmu? Bude se v budoucnu vysílání rozšiřovat?Veronika Hollerová, reportérka TV Slovácko

Snažíme se nároky na větší produkci řešit převážně vlastními silami – lepší organizací a vyšší produktivitou. Od poloviny ledna ale náš tým posílil staronový kolega, David Roubínek, který se vrátil z „pražského pobytu". Nasbíral tam cenné zkušenosti nejdříve v Z1 a potom ve studiu Óčka. Připravujeme také přesuny uvnitř firmy. Já sama, dlouholetá redaktorka v Kyjově, se nově budu věnovat také marketingu a vnějším vztahům a část mojí práce přesuneme na externí novináře. Našim cílem je působit ve Zlínském a Jihomoravském kraji, a pokud to půjde, tak naše regionální zprávy „exportovat" i do jiných části republiky.

Kolik stojí jeden den vysílání regionální televize, kde berete peníze?

Jeden den ve firmě nás stojí skoro čtyřicet tisíc korun. Tržby tvoří příjmy z výroby pořadů na zakázku, příjmy z výroby a vysílání reklamy a příjmy za distribuci převzatých programů – provozujeme ještě malou bezdrátovou kabelovou televizi, Déčko.

Co je na provozu televize Slovácko nejdražší?

U tohoto typu televizního obsahu je nejdražší položkou lidská práce. Na každé reportáži pracují tři lidé (redaktor, kameraman, střihač). Aktuálně spolupracuje na přípravě, výrobě a vysílání programu TV Slovácko zhruba dvacet lidí.

Lidé, kteří u vás pracují, v televizi začínali? Nebo je to směs novinářských veteránů?

Jsou u nás stálice od prvního dne, jako kameraman Slávek Hanáček, který prošel i Českou televizí nebo František Prachman, který se s kamerou a ve střižně věnuje především komerčním zakázkám. K základním stavebním kamenům naší televize patří Mirek Pechura. Původně hodonínský redaktor, dnes šéfredaktor, profesně sbíral zkušenosti v minulosti na pozici novináře známého regionálního týdeníku. Já osobně jsem prošla nejdříve pozicí moderátorky hlavního zpravodajství regionálního rádia a externě spolupracuji na celé řadě dalších projektů, například pro Českou televizi. Ve střižnách jsou kluci, kteří u nás pracují už skoro deset let. A pak je tu relativně mladá krev, redaktorky Šárka Hánová a Bára Žáková, které jsou u nás „teprve" od roku 2009.

Mají malé televize zpětnou vazbu od diváků?

Reakce našich diváků jsou v podstatě každodenní zpětná vazba, která nám pomáhá při výběru dalších témat na reportáže.

Proč má regionální televizní zpravodajství takový úspěch?

Myslím, že je to odraz jednak našeho zájmu i o „malé téma", které velké televize nepřinášejí (nemají pro ně tržní hodnotu), a také přirozený zájem lidí o dění v místě jejich bydliště a nejbližším okolí. Představte si místní sdružení, spolky, sportovní kluby, organizace – jsou mnohdy natolik aktivní, že své úspěchy velmi dobře prezentují nejen v rámci regionu a České republiky. Často také velmi kvalitně reprezentují své město po celém světě. Proto by bylo nelogické je obcházet a věnovat se jen takzvaně celoplošným tématům. My díky regionální televizi a jejímu působení přímo v daném regionu dokážeme najít velká témata i mezi prostými lidmi. A to je myslím důvod, proč má právě lokální zpravodajství takový úspěch. Aby ukázalo, že velké věci se mohou dít na zapomenutých místech.

Nakolik je pro vás důležitá spolupráce s občany a ostatními médií v regionu při jeho zpravodajském pokrytí?

TV Slovácko udržuje velmi úzké vztahy s ostatními regionálními redakcemi – především tištěných medií a myslím, že si umíme být vzájemně užiteční. Totéž platí o naši spolupráci s některými rádii, kde jsme schopni vzájemně využívat například společnou zvukovou stopu při výrobě komerčních snímků. Regionální média mají za cíl informovat právě o dění ve Vašem blízkém okolí, a pokud bude i nadále dobře fungovat spolupráce mezi redakcemi, může to regionu jedině přispět. V zásadě diváci, čtenáři a posluchači nevnímají jednotlivé redakce jako konkurenci. Pokud přichází s námětem na reportáž nebo článek, jsou rádi, když se objeví v co nejširším rozsahu.

Inspirujete se třeba v zahraničí v práci s programem televize?

Ano, aktuálně spolupracujeme s kolegy na slovenské straně hranice. Vyrábíme a vysíláme zpravodajský týdeník z česko – slovenského příhraničního prostoru. Na regionální televizi našeho rozsahu je zajímavé to, že ji hodně utváří i sami lidé, kteří se podílí na jejím výsledku. Každý má své osobní zkušenosti, a to nejen profesní. Firmu netvoří žádní profesionální kreativci, ostřílení manažeři či finanční specialisté. Je to tým kolegů, který díky dnešním technickým možnostem dokáže i mezi tolika ostřílenými profesionály (jinými stanicemi), dobře hájit své místo.

Popište klasický den v TV Slovácko.

Všechno začíná u nástěnky, kde jsou rozepsané jednotlivé reportáže – místo, čas, o co jde a kdo vyjíždí. Pak se materiál přiveze do studia, obrázky se z kamery stáhnou na úložné místo, aby k nim měl přístup redaktor i střihač, redaktor téma ho zpracuje a ve střižně vznikne kompletní reportáž. Ta se znovu uloží a počká na další „bratříčky", aby se z příslušného množství reportáží seskládal celý pořad. Ten se nakonec odešle na distribuční místa (náš vysílač ve Starém Městě, odbavovací centrum TV Pohoda a Regionální televize.cz nebo technologické centrum SITEL v Praze. A odtud už letí naše pořady k divákům.

Je nějaký pořad, který byste chtěli udělat, ale přesahuje to vaše možnosti?

Určitě by bylo milé v nějakém časovém horizontu najít v našem vysílání přímý přenos. Ať už by se jednalo o regionální sport, společenskou událost nebo kulturu. Tady jsou zatím jasné limity. Nikoliv profesní, to by kolegové jistě zvládli, ale finanční náročnost takové akce.

Kamil Polko

Autor: Redakce

12.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Přerovští Mammoths (v červeném) proti Vysočině Gladiators.
23

Gladiátoři zkrotili tentokrát bezzubé Mamuty

Pavel Mollin z kapely Rabussa: Gotickou hudbu bych své milé nehrál

Písničky, které vás vrátí v čase. Taková je hudba skupiny Rabussa, jež každou svojí skladbou vypráví příběh z doby, kdy se ještě nosily dlouhé sukně a rytířská brnění.

Myší díra je strašákem Předmostí, cestu teď čeká vylepšení

Nepřehledná a nebezpečná. A kvůli několika závažným trestným činům, které se zde v minulosti staly, se jí spousta Přerovanů raději obloukem vyhne.

Nejhezčí velikonoční zastávku nazdobila škola v Předmostí

Na začátku byl nápad přerovské fotografky Zuzany Bobovníkové, která se během velikonočních svátků rozhodla zkrášlit nevšední výzdobou autobusovou zastávku na nábřeží. Loni už se do výzdoby pustili nejen žáci základních škol a gymnázia, ale i dětská knihovna, Středisko volného času Atlas a Bios nebo loutkové divadlo.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies