VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přerovský závodník Pivoda v Nürburgringu nedojel

Nürburgring, Přerov – Český závodník s přerovskými kořeny Tomáš Pivoda se představil na jedné z nejslavnějších tratí závodního světa, a to v německém Nürburgringu. Pro jednadvacetiletého Tomáše Pivodu, pilota, majícího za sebou úspěšnou kariéru v motokárách i formulích, v „civilu" pak studenta práv, to bylo první setkání se čtyřiadvaceti­hodinovým závodem.

31.5.2013
SDÍLEJ:

Tomáš PivodaFoto: archiv Tomáše Pivody

Využil nabídky stáje Farnbacher Racing, za níž nastupuje i v seriálu ADAC Masters pro vozy specifikace GT. V modro-černo-bílém Porsche 997 GT3 R se střídal s Američanem Lehem Keenem, Švýcarem Phillipem Frommenwilerem a Dánkou Christinou Nielsenovou. Mladá sestava se netajila svými ambicemi proniknout do první desítky absolutního pořadí, což se mnohým zdálo jako příliš odvážný cíl. Vždyť až na Keena (mj. 2. ve třídě při 24 hodinách Le Mans) šlo o nováčky. A čekalo je celkem 170 soupeřů.

„Důležité bude vyvarovat se kolizí, zejména v prvním kole, kdy je tlačenice opravdu veliká. Po dohodě s týmem se soustředím na noční periodu. Ideální představa je, že bych v ní absolvoval tři nebo i čtyři střídání. Troufám si na to i díky tomu, že budeme mít k dispozici skutečně perfektní zázemí včetně speciálně upraveného kamionu," prozradil Tomáš ještě před startem. Pivoda absolvoval pět měřených kol a neměl důvod si stěžovat:

„Jsem mile překvapený, že se mně daří zajíždět časy srovnatelné s lídrem naší posádky Lehem Keenem. Je vidět, že Farnbacher Racing tady není poprvé a může využít data z předchozích ročníků. Nastavení je úplně v pořádku, jen jsme v sobotu váhali při výběru pneumatik, zda vsadíme na micheliny nebo hankooky. Volba nakonec padla na francouzské obutí," zmínil.

Začátek bitvy v Zeleném pekle, jak zní přezdívka Nürburgringu, byl stanoven pro našince poněkud nezvykle na nedělní 17. hodinu – v Německu byl v pondělí svatodušní svátek a pořadatelé toho využili. Tomáš si v týdnu předtím upravoval denní režim, aby byl fit pro pořádnou porci, kterou si na noční periodu naložil. Všechno ale bylo jinak. Když kolem 22. hodiny končil svůj první úsek, začalo opět prudce pršet. Žádná slast, protože auto mělo obuté pneumatiky do sucha, ale podařilo se mu doklouzat do boxů bez úhony.

To už meteorologové starostlivě krčili čela. Jimi předpovídaná bouře dorazila s plnou parádou. Krátce před půlnocí musely být vyvěšeny červené vlajky a závod byl na dlouhých devět hodin přerušen. Po restartu se porsche se startovním číslem 17 posunovalo stále kupředu. Propracovalo se až na patnácté místo a mělo reálnou naději postoupit v pořadí ještě výše, protože někteří soupeři zápolili s nemalými technickými problémy.

Jenže potom dostal Frommenwiler smyk na olejové skvrně a praštil s autem do svodidel. Více než hodinová oprava vzala všechny naděje na slušné umístění. Tomášova snaha alespoň trochu umazat vzniklou ztrátu skončila bohužel dalším návratem k mechanikům.

Definitivní stop vystavila pouhé tři hodiny před koncem porucha mazání.

„Především to byla pro mě obrovská zkušenost. Náročné bylo časté střídání suchého a mokrého povrchu, dráha byla navíc stále více znečištěna olejem. Obrovská škoda, že výborně rozjetý závod nakonec nedopadl podle našich představ," litoval talentovaný jezdec. (mj)

Autor: Redakce

31.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení