VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomáš Pivoda poprvé testoval formuli

PŘEROV -Jako první dostal Tomáš Pivoda nabídku na testování Formule S 2000 Masters s italským týmem ADM Motorsport. Test proběhl na okruhu Adria v Pádské nížině.

16.11.2007
SDÍLEJ:

Tomáš Pivoda testoval Formuli S 2000 Masters a Formuli Renault 2000. FFoto: Archiv T. Pivody

Místní okruh má jedno z nejmodernějších zázemí a svým charakterem a délkou je vhodný spíše pro motorky.

Týmy Formule Masters na tomto okruhu testují z důvodu simulace závodu na městských okruzích. Celý seriál International Formule Masters vznikl v podstatě jako náhrada za Formuli 3000, která již několik let skomírá a její sportovní úroveň je nevalná.

Formule používají jednotnou techniku, která je homologovaná, a promotér závodu zajišťuje maximální kontrolu dodržování homologačních předpisů, což vede k velké vyrovnanosti závodu.

Podvozky jsou produktem italské firmy Tatoos. Jedná se o nejmodernější podvozek ve formulovém světě, který již letos splňoval homologační předpisy FIA pro rok 2008.

Celý podvozek je z uhlíkových kompozitů a svou mimořádnou tuhostí zajišťuje vysokou ochranu pilota v případě havárie. Formuli pohání čtyřválcové motory Honda o výkonu 250 koní s rekuperací brzdné energie, což umožňuje krátkodobé zvýšení výkonu až o 15 procent.

Vozy jsou vybaveny šestistupňovou sekvenční převodovkou francouzského výrobce Sadev s elektronickým ovládáním od Magneti Marelli. Jezdí se povinně na japonských pneumatikách Yokohama.

Formule má velmi moderní aerodynamiku s aktivním přítlakem až pět set kilogramů, což umožňuje této formuli být dokonce rychlejší než Formule 3. Na okruhu v Monze dosahují Formule Masters téměř třísetkilometrové rychlosti. Pro laika je formule vizuálně nerozeznatelná od Formule jedna.

Samozřejmě že takový speciál vzbuzuje respekt již od pohledu a respekt vzroste ještě více po nastartování. Tomáš byl po Erikovi Janišovi a Filipu Salakvardovi patrně třetím Čechem, který do Formule Masters usedl, a vzhledem ke svým šestnácti letům možná nejmladším Evropanem.

Přitom v této soutěži startují jezdci, kteří mají zkušenosti z Formule jedna nebo z amerických okruhových závodů či z Le Mans, jako například jednička týmu ADM Motorsport Rakušan Norbert Sedlmayer.

Velký prcek

Tomáš měl za úkol k testům přistupovat velmi obezřetně, což plnil, a postupně dostal pokyny ke zrychlování. K obrovskému překvapení již první testovací den dopoledne jezdil časy srovnatelné s ostatními piloty.

Vedení týmu bylo výkony Tomáše Pivody doslova nadšeno a od šéfa týmu pana Renato Melchioretto dostal přezdívku Grande Picolini, v překladu Velký prcek. Jeho výkon nesnížila ani skutečnost, že s vozem lehce havaroval.

Každý, kdo pracoval s uhlíkovým kompozitem ví, že škody jsou neopravitelné, když havárie byla označena za normální jev při hledání rychlostních limitů a k motorsportu patří.

Po absolvování úspěšných testů vydala stáj ADM Motorsports tiskovou zprávu, kterou převzala ke zveřejnění řada internetových i tištěných médii, a některé české odborné časopisy požádaly Tomáše o rozhovor.

Ozvalo se několik managerů z Itálie a Rakouska, že by s pilotem jako je Tomáš velmi rádi pracovali. Dokonce se ozval promotér celého International Formule Masters s tím, že slyšel o slibném výkonu Tomáše v Adrii a vyjádřil oficiální zájem, aby tak mladý pilot startoval v jejich seriálu.

Formule Renault 2000

Poté se Tomáš přesunul z oblasti Padovy do kraje Regio Emilio na okruh Varano. Jedná se o okruh se slavnou historií. Nedaleko sídlí známý výrobce Formulových podvozků firma Dallara. Ve Varanu Tomáš s týmem TJ Eme testoval Formuli Renault 2000.

Tentokrát byli na trati pouze nováčci a Tomáš pozitivně navnaděn z Adrie nasadil velmi vysokou laťku, takže byl suverénně nejrychlejší a druhému v pořadí Finovi Heikinenovi nadělil téměř dvě sekundy, a to Heikinem bude v sezoně 2008 oficiálním pilotem týmu TJ Eme.

Formule Renault je sice jen o pár let starší než čerstvá Formule Masters, ale technologicky a v rychlosti zaostává, je na jeden kilometr pomalejší cca o dvě sekundy. Zřejmě z tohoto důvodu se Tomášovi s touto formuli dobře jelo.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika

16.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak bude vypadat okolí takzvaného průpichu, určí urbanistická studie.
9

Nevábnou bránu do Přerova má změnit průpich. Bourat domy začnou brzy

Ilustrační foto
40

Vychutnejte si léto s Deníkem a hlasujte o váš nejoblíbenější podnik

V Přerově se otevřou brány památek. Co bude k vidění?

Přerov - Brány celé řady památek se otevřou během Dnů evropského dědictví, které v Přerově připadnou na víkend 9. a 10. září. Letošním ročníkem se ponese heslo „Památky a příroda“.

Kabelkový veletrh bude poprvé na třech místech!

Jeden termín a tři města, kde se bude pomáhat prostřednictvím největší charitativní akce Deníku: Kabelkového veletrhu.

Opilá řidička převrátila auto na střechu, druhou zastavili policisté

Šestapadesátiletá žena jela v úterý krátce před půl čtvrtou odpoledne ve směru od obce Kozlovice směrem na Radslavice, jízdu však nezvládla.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení